Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Hírek

Budapest

Online Gold Rush: a jövő e-kereskedelme

A Jones Lang LaSalle Retail 2020 kiadványának soron következő témaköre


Budapest, 2010. június 17. – Megjelent a Jones Lang LaSalle Retail 2020 piackutatási sorozatának következő része, az Online Gold Rush.  Az interaktív Retail 2020 weboldal, mely 2010. május 27-én lépett életbe, bemutatja a világszerte rohamosan változó kiskereskedelmi piac előrejelzéseit az elkövetkező 10 évre.

Az Online Gold Rush („Online Aranyláz”) című tanulmány rámutat, hogy milyen folyamat vezet a jövő generációjának online kereskedelmi innovációihoz. Látható az az ellentmondás, hogy a már jelenleg is csak online értékesítéssel foglalkozó vállalkozások sok esetben nélkülöznek minden kereskedelmi tapasztalatot, mégis a semmiből a csúcsra juthatnak néhány hónap leforgása alatt. A tanulmány választ keres arra, hogy a tradicionális kereskedők miért reagálnak lassan az internet kínálta lehetőségekre és ez milyen új üzleti szemléletet követelhet tőlük.   

Pál Erika, a Jones Lang LaSalle kiskereskedelmi üzletágának vezetője elmondta: „Az online kereskedelem még mindig gyerekcipőben jár – főleg hazánkban -, de a következő évtizedben ez drámai változáson megy majd át. Az online értékesítés eddigi nehézségei várhatóan enyhülni fognak és ezzel együtt nőni fog a vásárlók bizalma az ilyen jellegű, kényelmet biztosító vásárlások iránt. Ma már sok, hagyományosan értékesítő kereskedelmi hálózat ugyan felismerte az online értékesítés előnyeit, de csak kevés indított internetre épülő új vállalkozást és üzleti modellt.    
Az elkövetkező 10 év során az online értékesítést azok a vállalkozások fogják vezetni, amelyek már jelenleg is erre specializálódtak. Ezek a vállalkozások fogják forradalmasítani a vásárlók eddigi vásárlási szokásait az online értékesítési technikák, a kiszállítás, a fizetési módok és a csere lehetőségek terén.”

A piacon jelenlévő kereskedők számára erős versenyhelyzetet teremt az új online kereskedelem térhódítása. A tradicionális kereskedők fontos feladata értékesítőik folyamatos képzése, felkészítése a vásárlók rugalmas kiszolgálása érdekében, hiszen napjainkban az interneten hozzáférhető információk mennyisége nagyon széleskörű és áramlása rendkívül gyors. Ezáltal a vásárlók már egy megszerzett ismerettel keresik fel az üzleteket, pontosan meghatározva az árut, annak típusát, minőségét és árkategóriáját.

Pál Erika rámutatott, hogy mindez mit jelent az ingatlan szektor számára: „Természetes, hogy az online kereskedelmi portáloknak nem kell az üzlethelyiség bérléssel foglalkozniuk, de ez nem jelenti azt, hogy az utcai üzletek megléte, vagy bevásárlóközpontokban való megjelenés teljességgel elavulttá válna. Egyszerűen átalakulnak az igények és sok esetben csak bemutatótermek formájában fognak megjelenni egyes kereskedők, hogy ezáltal is erősítsék a vállalatuk arculatát. Természetesen a profil nagyban meghatározó (hiszen nem mindegy, hogy divat vagy elektronika), nagyon sok esetben a kereskedők fizikai jelenlétére és az általuk nyújtott szolgáltatásokra is szükség van.

Mindazonáltal ennek a fizikai jelenlétnek is formálódnia és fejlődnie kell, hogy a vásárlók új, pozitív tapasztalatokkal gazdagodjanak vásárlásaik alkalmával. Az online értékesítéssel csak és kizárólag megfelelő színvonalú szolgáltatást nyújtó kereskedő, valamint szabadidős tevékenységgel, szórakozási lehetőséggel, gasztronómiai élményekkel összekötött vásárlás veheti fel a versenyt.”