Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Hírek

Budapest

A tíz legkeresettebb nemzetközi kiskereskedelmi célpont Európában

A Jones Lang LaSalle szerint még mindig London a nemzetközi márkák legkeresettebb célpontja.


2012. március 19. - A Jones Lang LaSalle 150 vezető nemzetközi kiskereskedő jelenlétét elemezte 55 európai piacon, melynek alapján elkészítette a tíz legvonzóbb európai kereskedelmi célpont mutatóját. Az elemzés rávilágít arra, hogy míg London vonzza a legnagyobb számú nemzetközi kiskereskedőt, addig az USA exportálja a legtöbbet. A változékony gazdasági környezet ellenére a kiskereskedők hosszabb távú expanziós stratégiát alkalmaznak, míg a célirányos bővülés még folyamatban van.

James Dolphin, a Jones Lang LaSalle kiskereskedelmi részlegének vezetője elmondta: “Az európai gazdaság – és különösen a kiskereskedelmi szektor – hatalmas nehézségekkel küzd. Mindazonáltal a kiskereskedők étvágya Európa legjobb területeire továbbra is erős marad. Számos vezető nemzetközi márka kizárólag kiemelkedő helyszíneken hajlandó terjeszkedni, ennél kevesebbel nem éri be. Ez a trend a prémium elhelyezkedésű üzletek bérleti díjait tovább emeli, míg a másodlagos helyszíneken magasabb az üresedés, illetve csökken a területek iránti kereslet.”

A Jones Lang LaSalle „Nemzetközi Kiskereskedelmi Vonzerő Indexe” szerint a tíz legkeresettebb célpont Európában;

1.       London

2.       Párizs

3.       Moszkva

4.       Madrid

5.       Milánó

6.       Prága

7.       = München, Isztambul, Barcelona

10.      Róma

James Brown, a Jones Lang LaSalle EMEA régió kiskereskedelmi piackutatásának vezetője hozzátette: “Ez a kiskereskedelmi piacon tapasztalható elkülönülés, ami országosan és városi szinten is előfordul, a korlátozott számú bevásárlóközpont fejlesztések következtében tovább fog súlyosbodni, főleg az érettebb nyugati piacokon. Az modern területek kínálata, mely megfelel a legrangosabb kiskereskedelmi márkák igényeinek, a legtöbb piacon továbbra is szűkös marad. A legújabb városi projektek, mint a Westfield Stratford Londonban és a Marmara Forum Isztambulban, bebizonyították, hogy rendkívül vonzóak mind az új, mind a már meglévő márkáknak, és következésképpen a végső fogyasztónak is. Ezek a projektek számos esetben nemzetközi márkákat “importálták” saját piacukra.”

A fejlesztések korlátozott száma is hozzájárul a nemzetközi terjeszkedéshez, hiszen a nyugati kiskereskedők kénytelenek külföldre terjeszkedni a növekvő értékesítési lehetőségek reményében. Az olyan európai kiskereskedők, mint a Desigual, az Inditex, a Fast Retailing, a Bestseller, a H&M, a G-Star és a Superdry folyamatosan bővültek az elmúlt 12 hónapban, ugyanakkor az USA dominál továbbra is a márka exportőrök között, hiszen a nemzetközi kiskereskedők közel 20 százaléka amerikai. Az olyan régóta ismert márkák, mint a Starbucks, a Timberland és a Gap jelentősen hozzájárulnak ehhez az arányhoz; ám végső soron a Forever 21, a Hollister, az Apple, a Disney és a Abercrombie & Fitch népszerűsége vívta ki az amerikai márkáknak a vezető pozíciót. Az Egyesült Királyságbeli kiskereskedők a második legkedveltebbek, őket követik a német, a spanyol és a francia márkák.

A tíz legnagyobb kiskereskedelmi exportőr Európában:

1.       USA

2.       Egyesült Királyság

3.       Németország

4.       Spanyolország

5.       Franciaország

6.       Olaszország

7.       Svédország

8.       Dánia

9.       Hollandia

10.     Kanada

 

Vannak olyan európai városok, ahol bár a piaci fundamentumok erősek, mégis alacsony a nemzetközi márkák jelenléte. Ezek főként a skandináv piacok, Oslo, Helsinki, Göteborg és Malmö, illetve néhány Egyesült Királyságbeli, francia és német vidéki város. Ezek a városok minden bizonnyal hamarosan felkerülnek a terjeszkedni kívánó nemzetközi kiskereskedők térképére a jövőben.”

Pál Erika, a Jones Lang LaSalle magyarországi irodájának kiskereskedelmi vezetője hozzátette: „Sajnos jelenleg Magyarország nem az elsődleges célpont a nemzetközi márkák részére a CEE / SEE régióban. Elsősorban a diszkont láncok, az alacsonyabb és közép kategóriájú márkák keresik a lehetőségeket, de a többség 6-12 hónapra felfüggesztette terjeszkedését a gazdasági helyzetre és a kiskereskedelmi piac nehézségeire hivatkozva. Pozitív döntésükre várva, mi addig is próbáljuk ellátni a kereskedőket átfogó, naprakész információkkal, ami esetleg elősegítheti a magyarországi piacra való mielőbbi belépésüket.”