Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Hírek

Cannes, MAPIC

London az európai kereskedők kedvenc városa

A Jones Lang LaSalle új “Destination Europe 2013” című piackutatási tanulmánya szerint


• Listavezető város : London áll az első helyen, Párizs a második, Moszkva a harmadik, de nagyon gyorsan fejlődik
• Listavezető kereskedő: a Zara az egyetlen márka, amely minden jelentősebb európai kiskereskedelmi piacon jelen van
• A legnagyobb exportőrök: Olasz divatárut exportálnak a legnagyobb számban, az USA áll a második helyen, az Egyesült Királyság a harmadik – de 2013-ban az amerikai áru megelőzheti az olaszt
• Piaci lehetőségek: csak kilenc kereskedőnek van 80%-nál magasabb piaci lefedettsége az 57 főbb európai piacon    

 
MAPIC, CANNES, 2012. november 13.  – London a legvonzóbb európai helyszín a kereskedők számára – áll a Jones Lang LaSalle legújabb nemzetközi kiskereskedelmi indexében.
A Destination Europe 2013 című tanulmány 250 nemzetközi kereskedő piaci jelenlétét és bővülési aktivitását elemzi. London került ki győztesként a vizsgált 57 kiskereskedelmi piac közül. Az első ötbe került még Párizs, Moszkva, Milánó és Madrid, melyek mind érett kiskereskedelmi ingatlanpiacok.
James Dolphin, a Jones Lang LaSalle EMEA régójának kiskereskedemi bérbeadásért felelős vezetője elmondta: „London a legtöbb nemzetközi bővülést tervező kereskedő számára ugródeszkát jelent. Számos amerikai és kínai kereskedővel talákoztunk az elmúlt néhány hónapban, akik így kezdik meg európai terjeszkedésüket. Mások is követni fogják ez a mintát, részben az új Westfield bevásárlóközpontok sikerének és a Bond Street, Oxford Street, Regent Street és Covent Garden iránti változatlan keresletnek köszönhetően, valamint a folyamatosan elérhető piaci lehetőségek, az Olimpiai játékokat követő lendületes turizmus, a politikai stabilitás és az átlátható ingatlanpiac révén.”

A verseny élesedik: a kereskedők keleten is érdeklődnek
Bár még mindig erősen visszafogott a gazdasági növekedés a nyugat- és dél-európai piacokon, a kereskedők már elkezdtek érdeklődni a keletebbre fekvő piacok felé is.
 
James Brown, a Jones Lang LaSalle EMEA régiós kiskereskedelmi tanácsadói és piackutatási részlegének vezetője hozzátette: „A felfelé ívelő gazdasággal rendelkező piacok vonzó bővülési lehetőséget kínálnak. A bérleti díjak általában alacsonyabbak, mint az érett piacokon és a kiskereskedelmi eladások egyértelműen erősödnek. Ebben a vonatkozásban Szentpétervár (8.), Prága (9.), Isztambul (11.), Varsó (19.) és Kijev (23.) mind jól szerepelnek az indexben. A közép-kelet európai régióból több piac szerepel a legjobb 30 között, mint dél-európai. A tapasztalt kereskedők számára, akiknek a legfontosabb európai piacokon már stabil a jelenléte, a kelet-európai piacok egyrészt növekedési lehetőséget, másrészt sokoldalúbb terjeszkedést kínálnak.”

Oroszország (Moszkva: 3., Szentpétervár: 8.), Spanyolország (Madrid: 7., Barcelona: 10.) és Olaszország (Milánó: 4., Róma: 6.) az a három európai ország, amelynek két városa is a legjobb 10 között szerepel. Németország 5 városa szerepel a 20 legvonzóbb város között: München a 7., Berlin a 12., Hamburg a 13., Frankfurt a 16., Düsseldorf pedig holtversenyben a 19. helyen áll a listán.
„A Jones Lang LaSalle Destination Europe 2013 tanulmánya szerint Budapest a 29. helyen végzett a vizsgált 57 piac között. Így jócskán lemaradtunk Prága és Varsó mögött, ami egyértelműen azt jelzi, hogy a Magyarországon jelen lévő nemzetközi kereskedők száma még bővülhet a fővárosban. A gyenge kiskereskedelmi eladási statisztikák ellenére folyamatosan új márkák jelennek meg a piacon (például a Napapijri, a The North Face és a Moncler), ami jó jel. Bízunk benne, hogy ez a a trend tovább folytatódik” – nyilatkozta Tuza Rita, a Jones Lang LaSalle budapesti irodájának piackutatási vezetője.       

Terjeszkedő kiskereskedők
A Zara az egyetlen kereskedő Európában, amely minden fontosabb kiskereskedelmi piacon jelen van, így a lefedettségi listát vezeti. A H&M a következő, 96%-os lefedettséggel, a The Body Shop, a Bennetton, a Mango, a Lush, a Tommy Hilfiger, a Timberland és a Foot Locker 80%-os lefedettséggel előkelő szerepelnek helyen a listán. 6 prémium márka szerepel a top 20-ban, az amerikai Tommy Hilfiger és a Timberland holtversenyben a hetedik helyen, mindkettő több, mint 80%-os lefedettséggel van jelen a főbb európai piacokon.
Olaszország a vezető kiskereskedelmi nemzet
Olaszország az első kiskereskedelmi exportőr, a teljes nemzetközi kereskedelmi piac 17%-át tudhatja magáénak. Az USA áll a második helyen, 16%-os piaci részesedéssel, míg az Egyesült Királyság 13%-kal a harmadik helyen áll. 2013-ban azonban az USA várhatóan megelőzi Olaszországot.          ​