Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Hírek

Budapest

Lassan átalakuló bérlői mix Budapest belvárosi bevásárló utcáin

Van még fejlődési potenciál a budapesti bevásárló utcák kínálatában – áll a Jones Lang LaSalle Budapest High Street Overview című jelentésében


Budapest, 2013. november 19. - A budapesti bevásárló utcák változatos kiskereskedelmi palettája széleskörű tömeg-, prémium- és luxus kategóriájú márkákat kínál - áll a Jones Lang LaSalle Budapest High Street Overview című ingatlanpiaci áttekintésében. A közelmúltban publikált piackutatási elemzés a legfrissebb kiskereskedelmi trendeket mutatja be, a három fő bevásárló utcára fókuszálva.  

Ezen a három bevásárló utcán a kiskereskedelmi kínálat viszonylag homogén (tömeg, prémium és luxus) és különböző vásárlói réteget céloznak meg. A luxus kereskedelmi márkák az Andrássy úton helyezkednek el, a Váci utca és a Vörösmarty tér inkább a tömegcikkeket és szuvenír termékeket kínálja. A Fashion Street üzleteiben a prémium kategóriás márkákat találhatjuk meg. Ennek az elkülönülésnek az eredményeként a bevásárló utcák nem egymás konkurensei, hiszen különböző a kínálatuk.  

Az elmúlt 5-8 évben számos új márka nyitott üzletet Magyarországon (a Louis Vuitton, Gucci és Breitling márkák mellett például a Moncler, La Perla, The North Face), akár közvetlenül, vagy franchise partnereiken keresztül. A luxus és prémium kategóriás márkák elegánsabb környezetben kívántak üzletet nyitni, míg a tömegtermékeket kínáló üzleteket inkább a forgalmi adatok érdeklik. A Fashion Street projekt átadása után és az újonnan épült és felújításra került kereskedelmi létesítmények (Il Bacio di Stile, Paris Department Store, Vörösmarty No. 1) átadását követően a belvárosi vásárlóutcák arculata és megítélése nagymértékben javult.

Pál Erika, a Jones Lang LaSalle kiskereskedelmi ingatlan bérbeadási részlegének igazgatója elmondta: „A belvárosi kiskereskedelmi kínálat átalakulásának köszönhetően nőtt az érdeklődés a bevásárló utcák iránt, de sokat kell még fejlődnie a bérlői összetételnek és kínálatnak, hogy a bevásárlóközpontokhoz szokott hazai közönséget is el tudják csábítani.”        
Az elemzés kiemelt témái:
• Változatos kínálat (220 üzlethelyiség) a 3 fő bevásárló utcán, átlagosan 9,5%-os kihasználatlansággal
• A közép-kelet európai régió legversenyképesebb bérleti díjai: 60-90 euró/m2/hó
• Fejlődő bérlői mix, változó kereskedői réteg és piaci trendek - ismert márkák a stabil bérlők között 
• Il Bacio di Stile: új áruház, közel 40 luxus márka található meg egy fedél alatt

Benjamin Perez-Ellischewitz, a Jones Lang LaSalle budapesti irodájának befektetési részlegéért felelős igazgatója szerint a belvárosi bevásárló utcák kínálatának erősödésének köszönhetően a nemzetközi befektetők fellendülő érdeklődést  tanúsítanak a belvárosi ingatlanok, mint befektetési lehetőség iránt.